nextstop.hu/egeszseges-sutemenyek-karacsonyra/
Next Stop

Egészséges sütemények karácsonyra

2018. 12. 20.

A karácsony lényege az együtt töltött idő, a meghittség és a szeretet – de azért mind tudjuk, hogy az ajándékok és a finom ételek sem maradhatnak el. 😉 Sütizni mindenki szeret, de gyakran bűntudattal tömjük magunkba a cukorban és szénhidrátban bővelkedő falatokat. Viszont szerencsére már a karácsonyi süteményeknek is van egészségesebb, diétás változata. Nézzünk 5 szuper „bűntelen” ünnepi nassolnivalót! 🙂

1. Örökzöld karácsonyi édesség a zserbó – idén sem kell hanyagolnod! 🙂 Készíts cukormentes zserbógolyókat egyszerűen! Ehhez elsőként forgass össze 15 gramm diabetikus darált kekszet , 10 dkg darált dióval és annyi cukormentes sárgabarack lekvárral, hogy jól gyúrható masszát kapj. Formázz belőle egyforma golyókat és helyezd őket sütőpapírral bélelt tepsire, majd tedd a tepsit a hűtőbe, hogy a golyók jól megdermedjenek. 20 dkg étcsokoládét olvassz fel gőz felett egy kevés vajjal vagy kókuszolajjal, majd forgasd bele a golyókat. Végül tedd vissza őket a hűtőbe, hogy a csokoládé is megkeményedjen.

 

2. Nem telhet el karácsony bejgli nélkül! 🙂 Szerencsére ennek is létezik egészséges verziója. Ehhez morzsolj el 400 gramm teljes kiőrlésű tönkölylisztet 15 gramm friss élesztővel, valamint 200 gramm vajjal, majd keverj hozzá 80 gramm búzasikért, 1 felvert tojást, 150 ml tejfölt, 4 evőkanál eritritet és egy csipet sót. A kész masszából formázz két egyforma gombócot, majd pihentesd őket legalább fél óráig. A gombócokból nyújts téglalapokat, és egyenletesen kend szét a tésztán a tölteléket: a klasszikus, tejjel és ezúttal édesítőszerrel felfőzött dió és mák mellett kísérletezhetsz , túróval, cukormentes kakaóval , vagy diabetikus marcipánnal is. A téglalap széleit hajtsd vissza, hogy a töltelék ne folyjon ki sütés közben, Tekerd aztán tekerd fel a rudakat. A tetejüket szúrd át hurkapálcával néhány helyen, majd kend le tojássárgájával. Miután a tojássárgája rászáradt, kend át tojásfehérjével is (ettől lesz márványos kinézete), és tedd hűtőbe fél órára. Ezután már mehetnek is a sütőbe, 190°C-on kb. 25 perc alatt sülnek készre.

 

3. Gyermekkorunk kedvenc süteménye a kekszszalámi, mely önmagában ugyan egy kalóriabomba, de néhány apró változtatással könnyedén készíthetünk alakbarát verziót is. Ehhez elsőként főzz fel 3 dl tejet 20 dkg cukornak megfelelő természetes édesítővel, 5 dkg cukormentes kakaóporral, és 25 dkg light margarinnal, majd a masszába forgass ízlés szerint mazsolát, mandulát, diót, és persze apróra tört háztartási kekszet (ennek kapható teljes kiőrlésű verziója is, ezt használd). Az így elkészült alapot kanalazd folpackkal bélelt őzgerinc formába, és éjszakára tedd a hűtőbe.

 

4.Ha valami különlegesre vágysz, készítsd el az alábbi kandírozott gyömbéres süteményt! 🙂 Vágj apróra 6 db 5-8 centis kandírozott gyömbér darabkát (ha nem találsz, válassz helyette aszalt gyümölcsöket). Lassú tűzön állandó keverés mellett forralj fel 3 dl tejet 5 teáskanál vajjal, 250 gramm cukornak megfelelő természetes édesítőszerrel, valamint 130 gramm diabetikus étcsokoládéval. Forrástól számítva kb. 10-15 perc alatt főzd masszaszerűvé folyamatos kevergetés mellett. Add hozzá a kandírozott gyömbért, és keverd addig, míg egynemű kenhető állagúvá válik. Öntsd sütőpapírral kibélelt tepsibe, és egyengesd el a tetejét, majd tedd be a hűtőbe, amíg megkeményedik.

 

5. Gondolnád, hogy van finomabb a brownie-nál? Ha szerinted nincs, akkor még nem kóstoltad a banános-mogyoróvajas brownie-t! 😉 Törj össze két banánt, majd keverd el 20 dkg cukornak megfelelő édesítőszerrel, 115 gramm vajjal, 1 teáskanál vaníliaaromával, 10 dkg liszttel (ez lehet teljes kiőrlésű liszt, Graham liszt, vagy zabliszt), egy csipet sóval és 30 gramm cukormentes kakaóporral, majd a masszát öntsd egyenletesen kivajazott, kakaóporral beszórt tepsibe. Sütés előtt tegyél bele 6-8 kanálnyi mogyoróvajat és késsel cikk-cakkozva terítsd el a masszában. 180°C-on 25 perc alatt tökéletesre sül: belül lágy krémes, kívül enyhén ropogós, de omlós. <3

 

A receptek forrása:
KisuCook, NoSalty, ÉrezdMagadJól, Amy’s Health Baking, IngaKonyha/em>


Hamarosan újabb bejegyzéssel jelentkezünk, addig is, ha tetszett, amit olvastál, oszd meg Facebook ismerőseiddel is!

DIY karácsonyi dekoráció

Egészséges sütemények karácsonyra

5 szuper vitaminforrás a téli időszakra