nextstop.hu/5fele-mozgastipp-amire-a-legprofibb-halogatoknak-es-lustasagoknak-is-keptelenseg-kifogasokat-talalnia/
Next Stop

5féle mozgástipp, amire a legprofibb halogatóknak és lustaságoknak is képtelenség kifogásokat találnia

2017. 03. 14.

A böjt és diéta a tavaszi újraindítás könnyebbik része, a rendszeres testmozgáshoz már nagyobb elszántságra és akaraterőre van szükség – gondolhatnánk, mielőtt visszahuppanunk a kanapéra répacsíkokat rágcsálni.

Ezzel szemben az igazság az, hogy ma már egy tucat olyan edzésforma közül válogathatunk, amik tökéletesen beépülnek az időhiányos vagy elkényelmesedett ritmusunkba. És ki ne szeretne minimális energiabefektetéssel maximális elégedettséget érezni a bikiniszezonban? Na ugye.

Ilyen-olyan jóga
a kb. ezerféle közül

Több évtizede tartja totális fanatizmusban a világot, a buddhista szerzetesektől kezdve Ryan Goslingon át mindenki megszállottan gyakorolja az ászanákat, és lássuk be, a siker érthető is, hiszen a jóga nem épp egy olyan egzakt sport, mint mondjuk a kalapácsvetés, ez komplett életforma. A gyakorlatok eszköztára nagyjából kimeríthetetlen, ezért is lehet ennyire sokoldalúan specifikálni: gerincjóga, jóga kismamáknak, jóga macskásoknak, izzadni vágyóknak, tantra a turbékolóknak, bikram és mantra, és még legalább tízszerennyi változat. Az sem egy elhanyagolható szempont, hogy hangulatos jógastúdiókban, otthon vagy a szabadban is kivitelezhető és élvezhető a dolog.

Kiknek fog bejönni?
Mivel ennyiféle típus közül válogathatunk, szinte mindenki meg tudja találni azt a fajtát, amit örömmel gyakorolhat.

Azt is jó tudni, hogy:
: bár abszolút költséghatékony mozgásformáról van szó, egy kényelmes leggings , sort, vagy melegítőnadrág beszerzése azért erősen ajánlott, mielőtt bele vágnánk. Mázli, hogy a HÁDÁban HÁDÁban most akciós áron öltözhettek jógázáshoz!

2. A bringa, a roller meg az extrémebb gurulószerkezetek

Nem elég, hogy abszolút környezettudatos hozzáállás autókázás helyett biciklivel közlekedni, még jót is csinál a testünkkel. Átmozgat, formában tart, élesíti a reflexeinket és koordinációs készségeinket, arról nem is beszélve, hogy néhány autós kivételével kvázi mindenki szemében máris kettővel nagyobb a respektünk, pedig semmi mást nem tettünk, csak eltekertünk A-ból B-be. A biciklizés mellett pár éve a rollerre is rápörgött az emberiség kilóméterhiányosabb hányada, és bár továbbra is vitathatatlanul mókás látvány, ahogy egy öltönyös bróker neonszínű rollerre pattan, ez minden, csak nem ciki. Ugyanez mondható el a görkori-gördeszka jogosultságáról is, a felfoghatatlan menőségen túl egy csomó élettani előny is társul hozzájuk.

Kiknek fog bejönni?
A biciklizés alapvetően kortól és nemtől függetlenül mindenkinek erősen ajánlott, míg a rollerezés talán már megkíván egyfajta rugalmasságot, a deszkázás és görkorcsolyázás pedig egy nagy löket adrenalinvágyat.

Azt is jó tudni, hogy:
két keréken sokkal szabadabb a mozgás, mint autóval, emiatt viszont kevésbé vagyunk védve a külső hatásoktól. A megfelelő védőfelszerelés és öltözet alap, de egy strapabíró kulacs is jól fog jönni az úton, mondjuk a PEPCO-ból.

3. Nagy levegő, csobbanás! – Úszás, pilates, jóga és társaik.
Míg télen megannyi kifogást tudtunk felsorolni az uszodák kerülése miatt, a tavaszi idő beálltával ezek szinte nullára fogyatkoztak. Belátjuk, elsőre vakmerő ötletnek tűnhet reggel 6-kor több hossz pillangóval kezdeni a hétköznapot, de mint annyi mindent, ezt is csak elkezdeni nehéz. Az úszás egyből felfrissít, beindít, miközben minden porcikát átmozgat, ennél jobban csak akkor indulhat a nap, ha egy medencében tempózunk Hosszú Katinkával. Ha pedig egy negyedórás szaunaszeánsz is belefér lezárásképp, az már majdnem olyan, mintha makró wellnesst tartanánk.

Kiknek fog bejönni?
Akik utálják, ha zsúfolt konditermekben kell ismeretlenekkel bájcsevegni, akiknek reggelente kell egy kis idő, hogy egyedül legyenek a gondolataikkal, akiknek nem okoz gondot a monotonitás.

Azt is jó tudni, hogy:
tovább fokozza a frissítő hatást, ha a kényeztető, gazdag textúrájú tusfürdőnk helyett valami könnyedebb, energizálóbb fajtát dobunk a táskába. A dm saját márkás, Balea tusfürdői között egy halom ínycsiklandó illatot találsz, amik garantáltan felpörgetnek a zuhany alatt!

4. Szótagoljuk, hogy a lehető legkisebb sokkot okozzuk: ta-ka-rí-tás

Nem is gondolnánk, hányszáz kalóriát képes elégetni a szervezet egy kiadós porszívózás alatt, vagy milyen zseniális feszesítő hatása van az ablakpucolásnak! Hovatovább, az alapos portörlés voltaképp egyenlő a fitnesszel, pláne, ha közben lépcsőzni is kényszerülünk. Külön öröm, hogy a kellemes, tavaszi időjárásnak köszönhetően nem csak a négy fal között edzhetjük formásra a testünk miközben takarítunk, egy jó fűnyírással egybekötött kertészkedés is látványos eredményeket hoz. Tisztaság – fél egészség, mondogatják már ősidők óta, nekünk pedig egy csomó jobb dolgunk is van az alapigazságok felülbírálásánál, például ott az a kávéfolt a szőnyegen már hetek óta.

Kiknek fog bejönni?
Nem fogunk hazudni, a kalóriaégetés nagyjából senkiben sem tud ellenállhatatlan vágyat ébreszteni a takarítás iránt. De ha elengedjük az élvezeteket és a színtiszta racionalitásra fókuszálunk, ne adj isten pro-kontra listát is körmölünk, máris egyértelművé válik, hogy ezzel a fajta testedzéssel kizárólag csak nyerhetünk.

Azt is jó tudni, hogy:
egy pörgős lejátszási lista a kedvenc dalainkkal az a fajta motivációs löket, ami nélkül embertelen küzdelem volna kéthetente nekiesni az ablakpucolásnak. Ami a tisztítószereket és kellékeket illeti, az Aldiban például szuper áron lehet feltankolni belőlük.

5. Legyen tánc!

És most a tánc alatt kivételesen nem arra gondolunk, hogy hétvégente tessék beköltözni egy magas páratartalmú diszkóhelyiségbe, hanem a táncra, mint örömforrásban gazdag, aktív testmozgásra. Egyedül, otthon van kedved másfél óráig pogózni, esetenként egybekötni ezt a takarítással? Ne fogd vissza magad, csináld! Szeretnél végre majdnem olyan autentikusan csipőt ringatni, mint Ricky Martin a korai éveiben? Mire vársz még? Irány egy tánciskola, mindegyiknek van felnőtteknek szóló tanfolyama is. Balett, hastánc, latin sztenderdek, sztepp, hip-hop – valamelyik biztosan betalál. A rendszeres táncolás kondiban tart, formálja a tested, és ráadásként csillió boldogsághormont szabadít fel.

Kiknek fog bejönni?
Mindenkinek. Tényleg, annak az általában otthonülős, de ha muszáj, hát egyet balra-egyet jobbra típusnak is, aki utoljára a szalagavatóján lépett ritmusra. Ennél már valóban csak az lehet jobb, ha összekötöd a kellemest a hasznossal, és sasszézva porszívózol heti 2×45 percen keresztül.

Azt is jó tudni, hogy:
Budapesten tengernyi a lehetőség táncórákat venni (ott van például Erika C és Roby D akadémiája is), de Székesfehérváron sem kell lemondanunk a profi oktatásról. Ott van a Salsa Fuerte tánciskola, a Lagúna tánccsoport, a Keleti Varázslat táncstúdió, és még egy rakás nagyszerű hely, ahol formába hozhatjuk magunkat.


Hamarosan újabb bejegyzéssel jelentkezünk, addig is, ha tetszett, amit olvastál, oszd meg Facebook ismerőseiddel is!

A nyár indiai szemmel, avagy mihez kezdjünk a hőségben?

5 tipp, hogy tényleg önfeledt legyen a bikiniszezon

6 ingyenes mobilalkalmazás, ami megkönnyíti a mindennapokat